שאלות ותשובות נפוצות
האם צריך לעשות בדיקה תקופתית ללוחות חשמל?
עפ"י החוק אין מחויבות, אך מומלץ לבדוק מהדקים אחת לחצי שנה. חשוב עוד יותר לבצע סריקה טרמוגרפית אחת לשנה. כיום קיימת דרישה של איגוד ערים לביצוע בדיקת לוחות חשמל ע"י מהנדס בודק. (לוחות מעל 100A)
כל כמה זמן מומלץ לנקות פילטר של מזגנים?
מומלץ לשטוף פילטרים ומגשי ניקוז בטיפול תלת שנתי.
אי ניקוי פילטרים יכול לגרום לנזילות מהניקוז ועבודה מאומצת ולא יעילה של המזגנים – מה שיגרום לחשבונות חשמל לעלות.
מה הטיפול הנדרש במערכת צ'ילרים ויטאות?
נדרש לבצע טיפולים דו שנתיים: לפני החורף, לפני הקיץ- טיפול גדול וטיפול קטן כגון שטיפת סוללות, החלפת פילטרים וכו…
הטיפול מתבצע על ידי חברת הניהול בהתאם להסכמי שירות.
אילו אישורים נדרש להפיק לרשות הכבאות ע"פ דרישתה (ולא יותר מפעם בשנה)?
טופס 1- אישור התקנה עד 10 גלגלונים לכיבוי אש – על-פי תקן ישראלי 2206 חלק 2
טופס 2 – אישור תכנון והתקנה עד 10 מתזים – לפי תקן ישראלי 159 – מערכות מתזים- התקנה
טופס 2 – אישור תקינות ציוד כיבוי – תחזוקה מטפים מיטלטלים
טופס 3 – אישור תקינות מערכת חשמל ותאורת חירום
טופס 4 – אישור תחזוקה מערכת גילוי אש
טופס 5 – אישור תקינות כיבוי בלוחות חשמל
טופס 6- כריזת חירום
טופס 7 – אישור תקינות מערכת אוטומטית לכיבוי אש ספרינקלרים
טופס 8 – אישור תקינות גנרטור חירום
** לכל בניין ע"פ מערכותיו מתאימים את האישורים הנוספים הרלוונטיים.
למה אני צריך חברת ניהול?
מבנים ציבורים מספקים שירות למאות ואלפי אנשים במהלך היום. כמו כל חומר פיזי אחר גם מבנים עוברים תהליכי שחיקה ובלאי. מכיוון שמבנים אלו משרתים את כלל הציבור ישנה אחריות מלאה על בעלי הנכס לדאוג לרווחת השוהים ולביטחונם ומעבר לכך צריך לזכור שמבנה ציבורי הינו עסק לכל דבר ועל מנת לייצר רווח חייב לשמור על איכות וערך גבוה. בניינים אשר לא מנוהלים בצורה נכונה גם עלולים לצבור בלאי גבוה וגם לצרוך משאבים מיותרים ובכך להפוך לנכסים לא רווחיים ואף מפסידים.
הצורך שגוף שינהל את הנכס הציבורי הוא הכרחי לכל הדעות.